23 Aralık 2015 Çarşamba

Christmas ve Yılbaşının Farkı Nedir?

    Merhabalar! ☺

    Yeni bir yıla girmemize çok az bir süre kalmışken, toplumda bazı yanlış/eksik bilgilerin olduğunu fark ettim. Christmas(noel) ve yılbaşının çok fazla aynı anlamda kullanıldığını fark ettim ülkemizde. Bu iki kavram farklı anlamlar, amaçlar ve inanışlar taşımakta. Ben de dilim döndüğünce aradaki farkı sizlere açıklamak istedim. ☺

christmas, noel

    Christmas yani daha yaygın bilinen ismi ile noel, her yıl 25 Aralık gecesinde Hristiyanlar tarafından kutlanan bir bayramdır. Hz. İsa'nın bu tarihte doğduğuna inanılır.

    Yılbaşı ise bilindiği üzere 31 Aralık tarihini 1 Ocak'a bağlayan gecedir. Yani yeni bir yılın başlangıcının kutlandığı gündür. Herhangi bir dinle veya inanışla alakası olmayıp, insanlar bir yılın bitişini, yeni bir yılın gelişini kutlarlar bu gecede.

    Özetle yılbaşı tebriği mesajlarında "Merry Christmas" demek birazcık anlamsız oluyor. ☺

yılbaşı, yeniyıl
Bu da yılbaşı ginepigi :)

    Yılbaşı kutlayanları günaha girmekle, kafirlikle vs. suçlayanlara ve yargılayanlara gelince de ufak bir açıklamada bulunmak istiyorum izninizle. Birincisi kutlanan gün 25 Aralık değil, 31 Aralık gecesi ve amaç yeni yılın gelişini kutlamak. Önce bu kavramların farkını anlamak gerek. İkincisi herkes istediği dine mensup olabilir, isteyen 25 Aralık gecesini de kutlayabilir. Türkiye'de yaşayanlar Hristiyan olamaz, yasak diye bir kural yok bildiğim kadarıyla. ☺ İnsanların dinleriyle, inanışlarıyla, yaşam tarzlarıyla yargılanmadığı güzel bir yıl olmasını diliyorum 2016'nın! ♥ Sevgiler... ☺


37 yorum:

  1. alkışlıyorum canım seni birinin bunu bazılarının kafasına kakması lazım :) yılbaşı ağacımdan dolayı bile denediklerini bırakmadılar bana :)) çocuklar çok seviniyor onlar için yapıyorum desemde nafile dinden çıkardılar beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ablacığım ne yorumlar ne yorumlar... :) kendin karşıysan ağaç süslemezsin olur biter, insanların eğlencesini niye zehir ediyorsun, bizim milletimiz böyle eleştirir ancak... :(

      Sil
  2. Kısacası maskaraya rimel diyenler ya da kağıt peçeteye selpak diyenlerden hiçbir farkı yok! Sadece bir şeylerin ağızda o şekilde kalmasıyla alakalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ithal tebrik kartları, kutlama mesajları üzerinde görülen, akılda öyle kalan kavramlar :)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık. Yeni bir yılın gelişi umutları da barındırıyor içinde. Birbirimize hep güzel şeyler, iyi dilekler sunuyoruz.Size de mutlu yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, size de mutlu sıhhatli yıllar dilerim :) umarım 2016 tüm mutlulukları beraberinde getirir :)

      Sil
  4. Hatta Roma imparatorluğunda başlamış bu 24 aralık olayı. O zamanki imkanlarla yapılan incelemelerde günün uzamaya başladığı 24-25 aralık tarihlerinde kutlama yapılırmış. Yani dini hiçbir anlamı yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet farklı bir çok amaç ve inanış var bu konuda :)

      Sil
  5. hayır christmas'ı kutlasak nolur, bir peygamber doğmuş ve inandığımız bir peygamber.. bunlar hep dini bilmeyip ahkam kesen tipler

    YanıtlaSil
  6. Kimseyi takmadım yıllarca çocuğuma ağaç süsledim evde, onun neşesi ve heyecanı bir başka oluyor.

    sevgiler

    tolunay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli de o. Siz nasıl mutluysanız onu yapmak, öyle yaşamak :)

      Sil
  7. öğretici bilgi için teşekkurler bu arada sayfamdaki yılbaşı çekilişime beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) ilk fırsatta geliyorum kuzum :)

      Sil
  8. Açıklayıcı yazı için teşekkürler :) herkesin aklında soru işareti olan bir konuydu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) bir faydam dokunursa ne mutlu bana :)

      Sil
  9. Güzel bir paylaşım olmuş.. Kavramların anlamsızca birbirine karıştırılması çok yanlış. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil
  10. O kadar bunalmıştım ki bu tarz yorumlar okumaktan, blogda yazayım diyordum. Yazdığın çok iyi oldu. Gün içinde paylaşalım gözlerine sokağın bu yazıyı:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın tahammül sınırını zorluyor belli bir noktadan sonra o tarz yorumlar... Hehe evet birazcık gözlerine sokmak lazım sanırım herkesin hayatına saygı duymayı, herşeyi eleştirmemeyi öğrenebilmesi için toplumun :) Sevgiler...

      Sil
    2. İlgili grupta paylaştım ama saldırıya uğradım. Anlatmak mümkün değil. Birazdan instagramda bir foto paylaşıcam konuyla ilgili etiketlerim seni:)

      Sil
    3. Bu arada "sokağın" nedir bilemedim yanlış yazmışım:))))

      Sil
    4. Cahille tartışmaya girmemek lazım. Biz anlatırız onlar anlamazlar, ısrar ederler, üstüne bir de saldırırlar :) Etiketi bekliyorum, sevgiler ♥

      Sil
  11. 3 sene yurtdışında yaşadın christmas zamanı her dinden insan birbirini ve o günü zevkle kutlardı kafirlikle bir alakası yok bence yılbaşı da ayrı kutlanır isteniyorsa christmas da kutlanır kime ne zararı var anlamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ben de ilkokulu yurt dışında okudum herkes birbirine daha saygılıydı, anlamıyorum sürekli olumsuz eleştirmek niye, saygı duymayı öğrenmeli artık toplumumuz :(

      Sil
  12. çok yaşa emi, ben de daraldım gerçekten günahmış, bilmemneymiş. kimin neyi kutladığından kime ne yahu. ben hiçbirini kutlamıyorum (doğumgünü falan da kutlamıyorum yani öyle :) ) ama hem noeli hem yılbaşını kutlayan herkesi de destekliyorum sonuna kadar. eğlenmenin mutlu olmanın kime ne zararı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meğer herkes bezmiş artık :D aynen öyle herkes kendinden sorumlu, kime ne zararı var ki :)

      Sil
  13. Eski Türkler de 21 Aralık tarihini (en uzun gece ve günlerin uzamaya başlayacak olması) kutlamak için akçam ağacı süsler, ağacın altına da hediye bırakırlarmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E çok güzelmiş, keşke şimdi de devam etse :)

      Sil
  14. Çok aşırı doğru söylemişsiniz valla. Ben kapalıyım diye ne zaman mutlu yıllar falan desem insanlar sen nasıl kapalısın diyor ne alakaysa 😄
    Birde ben yeni bir mim/tag oluşturdum ve sizide mimledim bir göz atarsanız çokl sevinirimm: http://afsarogluasli.blogspot.com.tr/2015/12/yeni-yil-beklentilerimbasarmak.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha aynen ne alakaysa :D Çok mutlu oldum, hemen bakıyoruum ♥ :)

      Sil
  15. Bende çok bunaldım artık ya. ikisinin birbirinden farklı olduğunu bilmeden konuşan insanlarla doldu ortalık. Çok güzel açıklamışsınız elinize sağlıkk :)
    Birde ben blogunuzun bir takipçisiyim ve kendi blogumda yeni yıl ile ilgili bir mim/tag hazırladım ve sizide mimledim bir göz atarsanız çok sevinirim:http://afsarogluasli.blogspot.com.tr/2015/12/yeni-yil-beklentilerimbasarmak.html

    YanıtlaSil
  16. Milletimiz ne zaman dolduruşa gelmekten, her söylenen boş söze koyun gibi inanmaktan ne zaman vazgeçecek acaba. Yeni bir yıla sevdiklerimizle ve iyi dileklerimizle girmenin neresi kötü olabilir anlamakta güçlük çekiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle... Yanlış bilgiler ve araştırmadan kulaktan dolma bu bilgilere inanan insanlarımız... :(

      Sil

♥ Bak en çok bunlar okundu ;)